Uniek: anti-rookcampagne zonder horror

16-04-2018    09:41   |    Goedemorgen

In Florida probeert men een nieuwe strategie als het gaat om anti-rookcampagnes: empathie.

Verschrompelde longen, kapotte baby's, zwarte gaten in kelen, als het gaat om mensen te overtuigen niet meer te roken, mogen de meest afschrikwekkende middelen gebruikt worden. Je hoeft maar op een pakje sigaretten te kijken om dat te constateren. Maar het is niet dat mensen die roken niet weten dat roken schadelijke gevolgen heeft. Dat is vaak het probleem niet.

En dus heeft een reclamebureau in Florida de boel eens omgedraaid. Wat nu als we een anti-rookcampagne benaderen met empathie. Rokers neerzetten als mensen die wel willen, maar niet kunnen? Zou dat werken. Het resultaat is een reeks filmpjes in documentaire-stijl over echte mensen die worstelen met hun verslaving. 

Dat het is het punt met marketing, ook de campagne-marketing: de ontvangers worden steeds minder gevoelig voor brute tactieken als deze lang volgehouden worden. Een switch maken in je boodschap, tone-of-voice en aanpak kan soms juist zorgen voor het bereiken van je doelen. 

Bekijk de filmpjes hier.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Op een zonnig weekend!

De zon schijnt en het weekend staat voor de deur. Een betere combinatie kunnen wij eerlijk gezegd niet bedenken. Dus namens ons team:...