
AH past 'misleidende' seizoensgroenten aan
De seizoensgroenten en bietengeitenkaasspread van Albert Heijn worden door de supermarktketen aangepast nadat...
Ze is rond, donkerpaars én een veel geziene vrucht in Italië. Ik heb het hier over de ronde aubergine, die wij Pallada hebben genoemd. De naam is geïnspireerd op palla, wat ‘bal’ betekent in het Italiaans. De Pallada onderscheidt zich door haar stevige bite en licht zoete, aromatische smaak. Daarnaast is zij zoals elke aubergine uiterst vezelrijk. In het smaakwalhalla Italië ligt de ronde aubergine in elke supermarkt en marktkraam, maar in de rest van de wereld is zij een vrij onbekende verschijning. Daar brengen wij graag verandering in.
Torentje
Bij mij thuis is dat al gelukt. ‘Heb je ze weer bij je?’, vraagt mijn zeventienjarige dochter enthousiast als ik met deze mooie vruchten thuiskom. Als marketingspecialist in de tuinbouw werken is in vele opzichten een voorrecht. Zelf groenten testen en proeven is daar één van. De Pallada snij ik in mooie grote plakken, smeer ik in met olie en knoflook en leg ik even op de grillplaat. Daarna doe ik de plakken samen met tomaat, mozzarella en balsamico aan een prikker. Een paar minuutjes in de oven, zodat de mozzarella nét niet smelt et voila, de auberginetorentjes zijn klaar. Bijna zo mooi als de foto op Love My Salad, de online community die groente letterlijk en figuurlijk beter op de kaart wil zetten.
#aubergenius
Jammer toch dat slechts twee op de tien Nederlanders überhaupt aubergine eet. Met telersvereniging Aubergine A8 en Florpartners hebben wij daarom onze krachten gebundeld. Samen willen we meer bekendheid geven aan de veelzijdigheid van de aubergine met een uitgebreide campagne.
Onderdeel daarvan was een bloggersevent op 14 juni, dat volledig in het teken stond van deze groente. Zo’n twintig enthousiaste foodbloggers bezochten eerst een aubergineteler en volgden daarna een boeiende kookworkshop bij chef Martijn Korving. Hij toverde de paarse vrucht zelfs om tot een verrassend dessert. Zijn recepten én die van de bloggers bundelen wij in een inspirerend boekje over aubergines en delen wij via diverse social-mediakanalen met hashtags #aubergenius of #verrassendveelzijdig. Neem eens een kijkje! Enthousiast geworden? Dan nodigen we je van harte uit om de oval black of Pallada op de kaart te zetten.
De seizoensgroenten en bietengeitenkaasspread van Albert Heijn worden door de supermarktketen aangepast nadat...
Drie medewerkers van de Business Unit Glastuinbouw en Bloembollen van Wageningen University & Research zijn...
Studenten van hbo en mbo gaan praktijkgericht onderzoek doen in de glastuinbouw om de invoering van Het Nieuwe...
'Voorlopers worden kind van ODE-rekening' 06-12-2019 10:16 |
Boeren dreigen: lege schappen rond kerst 06-12-2019 10:11 |
Kerst bij Kasteel Keukenhof 06-12-2019 10:09 |
Hoe moet je glasreinigers eigenlijk toepassen? 06-12-2019 10:04 |
Laatste kans deelname groeilicht-enquête! 06-12-2019 09:54 |
Blije meedenker 06-12-2019 09:53 |
Spotlight op partnerships en seizoensproducten 06-12-2019 09:51 |
Instagram: Doe de wave! 06-12-2019 09:48 |
Instagram: ff Sinten 06-12-2019 09:44 |
Meer geld naar R&D in 2018 06-12-2019 09:41 |
Reacties (1)