
Luister Paprika Tasty Radio ook tijdens je vakantie!
Vanwege de vakantieperiode wordt er de komende weken geen live radio gemaakt op Paprika Tasty Radio. Maar dat...
Sinds de start van Floriade Expo 2022 bezochten 232.500 mensen de Expo. Dat is ongeveer een derde van de verwachte bezoekersaantallen. Op basis van deze cijfers is het scenario van 2 miljoen bezoekers niet meer reëel. De Floriade BV heeft aangegeven een aantal maatregelen in te zetten om uiteindelijk op 1,2 miljoen bezoekers uit te komen.
Recreatiegedrag veranderd na corona
Uit onderzoek van Motivaction is gebleken dat sinds corona een verandering in het recreatiegedrag heeft plaatsgevonden. Floriade BV liet dit onderzoek uitvoeren om erachter te komen waarom de bezoekersaantallen zo sterk achterblijven. Dagattractiebezoekers die geïnteresseerd zijn in bloemen en planten geven aan dat deze interesse de afgelopen jaren gelijk is gebleven of is toegenomen. Nederlanders blijken daarnaast minder vaak dagattracties te bezoeken dan voor corona. Nu er weer meer kan, kiezen mensen eerder voor een sociale activiteit met vrienden of familie, zoals op visite gaan, een terras bezoeken of uit eten gaan. Of ze kiezen voor een attractie die ze al kennen, en die ze eindelijk weer kunnen bezoeken. Pas daarna overwegen mensen een nieuwe dagattractie zoals de Floriade. Ook wordt uit het onderzoek van Motivaction duidelijk dat de huidige toegangsprijs door sommige doelgroepen als hoog wordt ervaren, vooral onder druk van de huidige hoge inflatie en energiekosten.
Stroeve start
Na de coronapandemie moest er in de eerste weken na de opening nog veel gebeuren op het Floriadeterrein. De stroeve start leidde in het begin tot negatieve publiciteit en reviews. Zeker sinds begin mei is het terrein uitgegroeid tot een volwaardig park, met vele mooie activiteiten, en een volgroeid arboretum. Dit geven ook bezoekers aan in reviews.
Extra maatregelen Floriade
Om meer bezoekers te trekken neemt de Floriade BV maatregelen. Het gaat onder andere om extra inzet van marketingcampagnes voor zowel het brede publiek, als gericht op specifieke doelgroepen en een aantrekkelijker prijsniveau. Daarnaast gaat de Floriade BV het ticketingproces verbeteren, kunnen bezoekers met gratis highlight tours het Floriade-park ontdekken en wordt de beleving bij de entreegebieden verhoogd. De Floriade duurt nog tot en met 9 oktober. Floriade BV en de gemeente doen er samen alles aan om zo veel mogelijks bezoekers naar de Floriade te trekken.
Financiële consequenties
Financieel betekenen de lagere bezoekersaantallen 24,3 miljoen euro minder omzet uit de kaartverkoop en horeca. Met extra kosten zoals COVID-aanpassingen en de lagere omzet uit parkeren, betekent dit een tegenvaller van 33,8 miljoen euro. Dit verwerkt de gemeente Almere in haar jaarrekening van 2021. De gemeente is met het Rijk en de provincie Flevoland, de andere founders van de Expo, in gesprek over het nemen van gezamenlijke verantwoordelijkheid van de financiële consequenties.
Vanwege de vakantieperiode wordt er de komende weken geen live radio gemaakt op Paprika Tasty Radio. Maar dat...
Goedemorgen gaat met vakantie. Van 1 tot en met 12 augustus worden geen nieuwsbrieven verzonden. De redactie...
Bij Olsthoorn Greenhouse Projects worden de voorbereidingen getroffen voor een te bouwen kas op Malta....
Tuinbouwsector komt in actie voor Floriade 29-07-2022 10:01 |
Exoten, anthurium en potorchidee in de prijzen 29-07-2022 09:58 |
'Afzet bloemen en planten blijft onder druk staan' 29-07-2022 09:56 |
Glastuinbouw Nederland toch belanghebbend 29-07-2022 09:54 |
Glastuinbouw in landelijke media 29-07-2022 09:48 |
Afzetprijzen industrie ruim 30 procent hoger 29-07-2022 09:45 |
Vlog uit de Kas: Nomi en Babs 29-07-2022 09:41 |
Duitse Nationale Dag bij Floriade Expo 2022 29-07-2022 09:39 |
Westland lid van Economic Board Zuid-Holland 29-07-2022 09:36 |
'Substraatkeuze essentieel voor vertical farming' 29-07-2022 09:34 |
Reacties (1)